Jeugd

Voor de kinderen in de basisschoolleeftijd is er in ’s-Gravenpolder iedere zondag kindernevendienst. De crèche voor de allerjongsten is in dezelfde ruimte. Zo zie je een mooie dynamiek ontstaan tussen de verschillende leeftijdsgroepen. Om ervoor te zorgen dat er een duidelijke opbouw en doorgaande lijn in de Bijbelvertellingen zit, wordt gebruik gemaakt van de methode 'Bijbel Basics'. Daarnaast worden in ‘s-Gravenpolder ook een aantal kinderdiensten gehouden. Regelmatig worden er activiteiten georganiseerd, zoals een knutsel/spelmiddag en een feestelijke afsluiting van het seizoen.

Crèche
Voor kinderen die nog niet naar de basisschool gaan is er oppas aanwezig, zodat de ouders de kerkdienst kunnen bijwonen.

Kindernevendienst
Na de Schriftlezing gaan we naar de consistorie. Hier krijgen zij een Bijbelverhaal, aangepast op hun eigen niveau, te horen. Vervolgens wordt daar nog even over doorgepraat. Passend bij het thema wordt iets geknutseld, een spel gedaan of een puzzelblad gemaakt. Tijdens de collecte komen de kinderen weer terug in de kerk. In de periode voor Kerst en Pasen (of eventueel Pinksteren) hebben we vaak een project wat in de kerk staat. Zo leeft ook de rest van de gemeente mee met de verhalen zoals die aan de kinderen verteld worden.

Kinderdiensten
Op kerstavond is er de kinderkerstdienst waarin de kinderen van de kindernevendienst het kerstspel uitbeelden en op andere manieren meedoen in de dienst. Vlak voor de zomervakantie organiseren we een dienst waarin we als kindernevendienst afscheid nemen van de kinderen uit groep 8. In samenwerking met CBS De Rank wordt wel een schoolsgezinsdienst georganiseerd. Eén van de bijkomende doelstellingen van deze diensten is om mensen van buiten onze gemeente bij de kerk te betrekken.

Seizoenafsluiting
In juni/juli wordt het seizoen op een speelse manier afgesloten. Aan het einde van de middag eten we gezellig met elkaar.